Thursday, October 31, 2013

Tingkatkan imunisasi anak kita :)

Assalamualaikum wbt.


Mulai hari ini hingga 2 November 2013 ada gangguan line internet. Sungguh menggusarkan jiwaku yang sememangnya hantu internet. Kerana Shaklee kuturutkan. Hihi

Waktu malam boleh pula online. Entah macam mana sistemnya, tak pasti pula. Tak kisahlah, janji boleh buat sedikit perkongsian di belog kesayangan ni.. :)

Bercakap soal kanak-kanak, pastinya kita sebagai ibu bapa runsing apabila mereka sering dilanda demam, selsema, batuk dan penyakit-penyakit lain yang biasanya dikaitkan dengan faktor persekitaran yang kurang bersih dan cuaca yang beruba-ubah. 

Kata orang, budak nak membesar. Memang cenggitulah. Ye ke?? Hmm.. ada kanak-kanak yang sistem imun badannya kuat dan tak mudah diserang penyakit. Ada pula yang mudah diserang demam yang teruk, hingga berminggu-minggu lamanya.

Untuk kepastian akan penyakit yang dialami anak-anak, eloklah berjumpa dengan doktor untuk mengelakkan penyakit melarat. Jika demam berpanjangan dan suhu melebihi 40 darjah celcius, cepat-cepatla berjumpa dengan doktor untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku. Sekiranya selesema, bolehlah rujuk cara-cara merawatnya DI SINI

Terdapat beberapa produk Shaklee yang dirumus khas untuk meningkatkan sistem imunisasi badan kita, terutamanya di kalangan kanak-kanak.





Set 'Immune Booster' membekalkan pelbagai mineral A-Z yang membantu tumbesaran kanak-kanak. Ianya terdiri daripada Mealshakes, Omega Guard dan Nutriferon.

  • Mealshakes: Mengandungi 19 jenis mineral dan membantu meningkatkan selera makan anak-anak. Ia juga membantu meningkatkan daya tahan tubuh terhadap penyakit
  • Nutriferon: Merupakan gabungan 4 ekstrak tumbuhan yg menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan. Interferon adalah protein yg membantu sistem pertahanan badan terhadap virus, bakteria, parasit atau sel-sel tumor
  • Omega Guard: Membantu dalam perkembangan otak dan tumbesaran kanak-kanak yang sihat. Ia juga membantu mengurangkan masalah eczema dan asthma

Semoga sedikit perkongsian ini dapat memberi sedikit maklumat akan vitamin tambahan yang sesuai untuk anak-anak anda. Saya pun dah kenalkan Hafiey dengan Mealshakes sejak umur dia masuk 1 tahun. Dari seorang yang picky eater, sekarang dah tak memilih langsung bab makan. Apa saja yang disua pasti di'ngap' nya. Heheh. Syukur Alhamdulillah. Sudah pasti dengan izinNya jua =)

Jika anda bercadang nak dapatkan set 'immune booster' ini bolehlah hubungi saya. Nak amik satu produk pun boleh. Tak jadi hal, semua bergantung kepada bajet masing-masing. Hihi.. Free Consultation is fully provided ;)




 Ikhlas,
_________________________________________

**Produk ini bukan bertujuan untuk merawat, mendiagnosis dan menyembuhkan penyakit. Dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

❤Klik-klik