Thursday, October 31, 2013

Tips lebatkan rambut

Assalamualaikum wbt

Hai hai hai.. Excited sebab internet masih OK sehingga ke saat ini. Katanya ada kerja-kerja penyelenggaraan. Hmm, belum mula lagi kot. Jom bercinta dulu dengan belog terchenta. Hikhik

Tadi di facebook ada sahabat yang share tips untuk lebatkan rambut. Rasa macam menarik pula untuk dikongsikan di belog. Sebagai koleksi petua peribadi juga. manalah tahu kot-kot bila ada masalah rambut bolehlah diamalkan. Sediakan payung sebelum hujan. Hihihi


Rambut dia sangat cantik okayyy! *Google*



8 Tips Lebatkan Rambut

Sumber Asal: KLIK SINI


Rambut yang lebat boleh menjadi aset kepada penampilan anda untuk nampak cantik dan segak. Oleh itu, bagi anda yang ingin dapatkan rambut yang lebat, saya sediakan tips lebatkan rambut di bawah:

1-Untuk lebatkan rambut anda, anda perlu sentiasa basuh rambut anda supaya ia kekal lembap. Jangan basuh rambut anda dengan air panas. Sebaliknya basuh rambut anda dengan air sejuk.

2-Urut kulit kepala anda. Jangan hanya meraba–raba kepala anda. Sebaliknya urut seperti anda urut pada bahagian badan yang lain. Urutan pada bahagian kepala boleh menghasilkan rambut yang lebat dan kuat. Buktinya, ada kedai gunting rambut mamak dan salon mengurut kepala pelanggan mereka untuk lebatkan rambut.

3-Untuk lebatkan rambut, anda perlu makan banyak makanan yang mengandungi vitamin A dan vitamin D.

4-Makan banyak sayur–sayuran dan buah–buahan. Sayur dan buah mengandungi vitamin B6, zink dan magnesium di mana ia penting untuk memberi kekuatan kepada rambut anda. Rambut anda akan lebat apabila rambut anda kuat.

5-Amalkan senaman pada setiap hari atau tiga kali seminggu. Senaman akan kurangkan rasa tekanan dan melancarkan aliran darah di dalam badan. Rambut anda akan lebat apabila anda kurang tekanan atau stress. Aliran darah yang lancar juga membantu rambut anda untuk jadi sihat dan tumbuh lebat.

6-Tips-tips lebatkan rambut berikutnya adalah kurangkan minum minuman yang mengandungi kafein dan banyakkan minum air kosong dan jus buah–buahan.

7-Gunakan produk kecantikan yang boleh lebatkan rambut anda.

8-Elakkan menggunakan syampu yang mengandungi terlalu banyak bahan kimia. Bahan kimia seperti yang kita tahu akan memberi kesan yang teruk kepada rambut anda.
------------------------------------------------------------------------------


Nampak tak item no.4 yang saya highlight kan di atas. Di samping  penggunaan minyak rambut Zam-zam (selalunya banyak kat kedai jamu, Mydin), saya juga amalkan suplemen zink daripada Shaklee. Murah ajerr.. Tak sampai pun RM50 untuk 120 biji tablets. Dah berbulan belinya tak habis-habis.. Heheh.. Jimat sungguh :)


Asalnya rambut gugur teruk selepas bersalin tahun lepas. Nak taknak, kenalah cari suplemen untuk ganti balik nutrien yang mungkin tak cukup dalam badan ni. Tak sanggup muda-muda lagi dah botak dek kerana rambut gugur teruk. Tehheee.. Syukur dipertemukan dengan SHAKLEE.

Nak sihat, kita kenalah rajin mencari remedy atau penawar sama-ada tradisional mahupun moden. Jangan cepat berputus asa andainya mengalami masalah kesihatan. Bertanyalah kepada yang pakar dan rajin-rajinlah cari info/petua kat Google ye. Banyak informasi bermanfaat yang boleh diamalkan.

Nak tahu lebih lanjut tentang suplemen Zinc atau produk-produk lain?? Bolehlah terus hubungi saya. Never ever shy-shy cat nooo.. Hikhikhik.
 
Jangan anggap saya orang asing. Anggaplah saya sebagai sahabat yang ingin membantu anda untuk keluar dari masalah kesihatan. Ya, saya juga bukan doktor. Tetapi saya ingin berkongsi kebaikan yang telah saya peroleh dengan pengambilan suplemen yang tepat dan berkesan :)




With Love,


1 comment:

Izzati Amira said...

insyaAllah akan saya amalkan.. hee (:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

❤Klik-klik