Monday, September 22, 2014

Tips memilih suplemen kolagen terbaik


Assalamualaikum wbt

Sempena bulan promosi Shaklee Collagen Powder sepanjang September, ingin saya kongsikan tips untuk memilih suplemen kolagen yang terbaik di pasaran. Seperti yang sahabat semua tahu, produk yang berasaskan kolagen berlambak di pasaran kan. Jenama ABC, XYZ, semua ada. Hehe

Namun begitu, tak semua orang tahu akan fungsi dan peranan kolagen itu. Kebanyakan termakan pujuk rayu si penjual. Sebagai pengguna, kita perlu tahu apa sumber kolagen yang terbaik.

Definisi Kolagen

Kolagen membentuk kira-kira 70 peratus daripada kulit manusia. Selain itu kolagen juga memainkan peranan penting untuk membina organ dan tisu-tisu utama seperti tendon, ligamen, tulang, otot dan lain-lain.





Kajian saintikfik menunjukkan bahawa seseorang yang mengalami tanda-tanda penuaan seperti kedutan boleh dirumuskan sebagai petunjuk bahawa mereka kekurangan kolagen tulang yang boleh menyebabkan risiko tinggi penyakit osteoporosis atau tulang rapuh.

Kandungan kolagen dalam badan manusia pula akan berkurangan dengan sendiri sebanyak 10 peratus bagi setiap dekad pertambahan umur kita.

Jesteru tidak hairanlah minuman kolagen menjadi sesuatu yang sering dicari dan diambil oleh wanita yang inginkan kulit muka yang senantiasa tegang dan kelihatan muda remaja. Khasiat kolagen sememangnya sudah lama menjadi buah mulut di kalangan wanita yang mementingkan kecantikan dari luaran dan dalaman.

Minuman kolagen adalah antara sumber protein terbaik untuk memberi keanjalan kulit muka serta kesihatan dalaman yang sempurna untuk wanita. Selain boleh mencerahkan kulit, mengamalkan minuman kolagen juga mampu memulihkan jerawat dan jeragat, menghilangkan kesan parut di samping kulit akan lebih anjal, gebu serta kesan lingkaran mata hitam juga mampu dipulihkan semula. Selain itu, ia juga boleh menghilangkan kesan rekahan kulit dan juga masalah vena verikos (urat timbul).


Senarai sumber kolagen yang tertinggi kandungannya ialah:-

1 -  Daripada khinzir (porcine origin)
2-   Daripada haiwan laut – contohnya ikan dan gamat.
3 -  Daripada bovine (lembu)
4 -  Daripada Yak – produk dari China
5 -  Daripada tumbuhan laut – rumpai laut
5 -  Daripada tumbuhan – contohnya kacang soya
6 -  Daripada manusia – plasenta,

Sumber yang no. 1 sah-sah lah haram untuk digunakan oleh masyarakat yang beragama islam. Justeru itu, pilihan terbaik pastinya kolagen berasaskan haiwan laut. 

Tahukah anda, Shaklee Collagen Powder merupakan supplemen kolagen hebat yg mengandungi 4000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Colagen, kolagen yg berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah?

Ikan merah tinggal 5000m di bawah permukaan laut. Ianya tahan lasak dan bebas dari habitat yang tercemar. Ikan merah juga boleh menahan tekanan sehingga 20 pound!! Woww!!!!


Kolagen Shaklee bermolekul sangat ringan, iaitu kira-kira 1000 dalton dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
 



Oleh itu, pastikan kolagen yang anda ambil molekulnya 1000 dalton atau kurang berat molekulnya. Sekiranya molekulnya besar, sudah tentu ia tidak dapat diserap oleh kulit. Jika tidak, sia-sialah pelaburan anda untuk memelihara kecantikan. Ingat ya, pastikan saiznya <1000 dalton.





Panduan tambahan untuk memilih kolagen terbaik adalah seperti berikut:-

  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan dari di suntik untuk memastikan sistesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan
  2. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.
  3. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan
  4. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri
  5. Kolagen juga penting bukan sahaja untuk kekal cantik tapi kesihatan sendi juga perlu dijaga  maka adanya kandungan glucosamine adalah bonus point untuk mendapat sendi yang sihat
  6. pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin
  7. Pastikan kolagen yang anda gunakan benar-benar selamat dan bebas toksik.


Credit: 

Untuk sebarang pertanyaan lanjut, anda dialu-alukan untuk menghubungi saya dengan kadar segera. Jangan malu segan ya. Rugi kalau lepaskan peluang keemasan ini.

Promosi Septembar pun tinggal 8 hari sahaja lagi. Harga asal Shaklee Collagen Powder ialah RM298. Namun, harga istimewa menanti anda dengan pembelian satu set Beli 6 Percuma 1. Paling tepat,  Shaklee Collagen Powder merupakan produk kolagen terbaik di pasaran dunia dan ianya SELAMAT, SEMULAJADI & SENTIASA BERKESAN :)


FAST ACTION FAST RESULT



HUBUNGI SAYA:-

Shaklee Independent Distributor
Wan Norulhazrina Wan Hassan (ID 923060)
Whatsapp/Sms: 0199138783
http://facebook.com/Ummuhafieystopcenter
rynahakimi@gmail.com
Instagram: RynaHakimi
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

❤Klik-klik