Monday, April 7, 2014

Sembelit sewaktu pantang?

Assalamualaikum wbt

Tidak dinafikan kebanyakan ibu-ibu yang baru melahirkan anak mengalami masalah sembelit semasa tempoh berpantang. Saya tak kata orang lain, saya sendiri pun pernah mengalaminya!!

Seksanya tuhan saja yang tahu. Kadang-kadang terfikir, rasanya dah ambil makanan berkhasiat dan berserat masa berpantang. Tapi masih dibelenggu masalah yang sama. Walaupun dah minum air secukupnya.


Sumber: blogfyna.com


Alhamdulillah, atas nasihat doktor ibu-ibu diberi ubat khas untuk mengurangkan derita sembelit selepas bersalin ini. Sembelit bukanlah satu masalah yang kronik bagi ibu-ibu yang baru bersalin. Walaubagaimanapun, jumpalah pakar kesihatan untuk mengelakkan masalah sembelit bertambah serius. Sembelit juga boleh mengakibatkan masalah buasir sekiranya tidak dirawat.


Info selanjutnya:-


Jika anda sedang tercari-cari suplemen yang sesuai, terdapat beberapa produk dari Shaklee yang berupaya membantu mengurangkan derita para ibu. OsteMatrix dan Alfalfa bertindak memudahkan pembuangan air besar serta membantu melawaskan sistem pencernaan kita.




Walaubagaimana pun, Alfalfa tidak digalakkan pengambilannya pada 2-3 minggu pertama kelahiran. Ini untuk memastikan bayi benar-benar bebas dari risiko jaundis di samping sistem pencernaan bayi yang masih lemah berbanding orang dewasa.

Untuk pertanyaan lanjut, sila hubungi saya untuk KONSULTASI PERCUMA. Terima kasih :)

P/s: Jangan sekali-kali mencuba sebarang jamu atau julap sebagai ajen pelawasan tanpa nasihat doktor. Ini adalah untuk mengelakkan bahaya kesan jangka masa panjang.


Wan Norulhazrina Wan Hassan (ID 923060)
PM/Whatsapp/Sms: 0199138783
Http://facebook.com/Ummuhafieystopcenter
wan_ryna84@yahoo.com

------------------------------------------------------------------
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

❤Klik-klik