Tuesday, January 21, 2014

Rumah tangga saya bahagia atau tidak?

Assalamualaikum wbt.

Dunia rumahtangga pasti ada pasang surutnya. Kadang bahagia, kadang masam-masam muka. Sedangkan lidah lagi tergigit kata orang tu kannnn. Ehe.. 

Banyak faktor yang menjadi punca masalah di antara suami isteri ini. Contohnya seperti kurangnya komunikasi, buruk sangka terhadap pasangan, terlalu ego atau tak mahu kalah dengan pasangan, dan sebagainya. Tetapi  bagaiman pula jika kemesraan  suami isteri terganggu akibat masalah hubungan seksual?? Fuhhhh.. Isu panas ni.. Hihi.. Jom kita bincangkan punca-punca terjadinya masalah ini.

-----------------------------------------------------------

Punca Hubungan Seks Hambar 


Ketidakpuasan dalam menikmati hubungan seksual adalah antara punca sesebuah rumah tangga goyah. Selalunya golongan yang disebut-sebut tidak puas dalam hubungan seksual adalah para suami.  Sebenarnya banyak faktor yang menyebabkan ketidakpuasan lelaki dalam hubungan seksual.  Mungkinkah ini antara penyebabnya?




Terlalu cepat mengambil keputusan berkahwin
Tidak mustahil berkahwin pada usia muda, mereka belum matang menghadapi masalah rumah tangga dan juga masalah seksual.  Justeru minat terhadap seks akan menurun.

Belum mengenal sifat sebenar isteri
Lelaki yang masih belum mengenali sikap isteri yang sebenar sebelum berkahwin akan menjadi terkejut atau tidak terbiasa dengannya.

Jodoh dipilih oleh orang tua
Tidak mustahil ada suami yang langsung tidak menyentuh isterinya berbulan-bulan kerana wanita yang dikahwini bukan pilihan hatinya.

Kurang pengetahuan tentang masalah seksual rumah tangga
Walaupun mungkin sudah bertahun-tahun berumah tangga namun ada lelaki yang tidak mengetahui tentang masalah seksual yang dihadapinya.  Jika dibiarkan berpanjangan tanpa rawatan akan membawa kepada ketidakpuasan isteri pula.

Tertarik pada fizikal isteri semata-mata
Wajah pasangan yang cantik atau tubuh badan yang menarik bukan jaminan kebahagiaan rumah tangga.  Sebaliknya cara layanan isteri terhadap suamilah yang akan memastikan kebahagiaan apatah lagi jika si isteri pandai melayan nafsu seks pasangannya.

Sikap dominan pasangan dalam hubungan
Isteri yang dominan, garang, tegas atau "queen control" membuat lelaki rasa terkongkong  dan tidak bebas.

Sikap kaku pasangan
Isteri dituntut untuk lebih bersedia dan kreatif terhadap masalah seks jika ingin mahu pasangan bertahan dalam perkahwinan.

Sikap kasar isteri
Wanita sinonim dengan kelembutan.  Itulah yang dicari suami terhadap isterinya.

Berkahwin kerana nafsu
Ikatan perkahwinan akan longgar jika aspek lain dalam perkahwinan tiada antara pasangan seperti kasih sayang, jujur, kepercayaan dan sebagainya.

Fantasi seks suami tidak dipenuhi
Lelaki mempunyai fantasi seksnya sendiri dan kadang-kadang fantasi seks tersebut berlebihan.

-----------------------------------------------------------

Antara sumber lain yang boleh dijadikan rujukan ialah di sini. Isu ini sebenarnya subjektif. Situasi yang dihadapi oleh suatu pasangan itu tak sama. Mungkin tekanan akibat banyak kerja di pejabat, dibawa pulang ke rumah. Itu pun boleh menimbulkan ketegangan sekiranya si isteri/suami tidak memahami. Kalau dah letih, pastinya perasaan nak 'bersama' pun hambar. 

Jadi, bagaimana kita nak atasi masalah ini?  Saya ada penyelesaiannya! Pastinya dengan Shaklee yang menjanjikan rangkaian produk kesihatan yang terbaik.



Apa kelebihan Vitamin E dan Alfalfa untuk keintiman suami-isteri? Ayuh berkenalan dengan vitamin-vitamin hebat ini.

Peranan Vitamin E untuk Suami:

1. Lebih tenaga (seksual)
2. Ereksi yang lebih lama
3. Lebih mudah terangsang
4. Libido yang lebih kuat
5. Orgasma yang lebih kerap dan bersemangat
 
Peranan Vitamin E kepada isteri:

1. Lebih tenaga (seksual)
2. Lebih mudah terangsang
3. Libido yang lebih kuat
4. Untuk menstabilkan hormon seks/ kewanitaan, terutama bagi ibu menyusu yang mempunyai kandungan hormon prolaktin (hormon menyusu yang tinggi.

Alfalfa

Bertindak sebagai jamu moden dan mempunyai fungsi seakan-akan kacip fatimah yang mengandungi phytoestrogens (hormon seks utama bagi wanita). Alfalfa merawat keputihan bagi wanita kerana ia boleh menganggu hubungan keintiman suami isteri.

Selain itu, Alfalfa juga bertindak sebagai agen detox, membantu penyusuan (milk booster),  mengurangkan jerawat pada wajah serta penganjalkan payudara. Pastinya suami anda akan menyedari perubahan ketara Miss V anda sewaktu bersama. Ahakss! Serius, tak tipu ni! =)

Lebih info Alfalfa-----> KLIK SINI 


------------------------------------------------------------

Untuk maklumat lanjut atau pertanyaan, jangan malu segan untuk hubungi saya. Pastinya perkhidmatan terbaik menanti anda. Seronok sebenarnya berkongsi kebaikan produk dengan ramai orang. Bila kita sendiri dah rasa perubahan positif dengan pengambilan suplemen, hati terpanggil untuk share manfaatnya dengan sahabat handai, keluarga dan mereka yang berada di luar sana. Memang mengujakan! Hehe



Hubungi saya untuk keterangan lanjut dan Kosultasi PERCUMA :)


Wan Norulhazrina Wan Hassan (ID 923060)
PM/Whatsapp/Sms: 0199138783
Http://facebook.com/Ummuhafieystopcenter  
wan_ryna84@yahoo.com
------------------------------------------------------------------

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

❤Klik-klik