Thursday, March 6, 2014

Soalan-soalan Popular Yang Sering Ditanya Tentang ESP



Assalamualaikum wbt

Pagi yang sangat indah. *Tarik nafassssss.. hembussssssss* Hikhik.. Ala-ala menikmati panorama pagi gitu haaa.

ESP oh ESP. Ramasi yang duk inbox, berminat nak tahu lebih terperinci tentang ESP. Apa yang bagus sangat ESP ni eh? Haaa..cakap pakai teori payah dik. Cuba, amal dan rasa sendiri. Baru boleh 'feel' perubahan pada diri. Serius tak tipu nih! Saya tak reti nak tipu2..heeee

Berbalik kepada persoalan popular yang sering diajukan tentang ESP. Meh nak share Q&A yang harapnya menjadi panduan mereka yang gojessss di luar sana. Semoga bermanfat dan membantu anda mendapatkan suplemen terbaik untuk keluarga.




Soalan yang sering ditanya mengenai ESP:-

1. Apa itu ESP?

ESP atau Energizing Soy Protein ini merupakan sumber protein yang berasakan sumber soya. Ia dihasilkan daripada soya yang berkualiti tinggi dan ditanam secara organik. Juga, ianya dihasilkan daripada soya non-GMO (Genetically Modified Organism) dan lengkap dengan 9 amino acid yang diperlukan oleh tubuh untuk pertumbuhan sel-sel baru.

Ia didatangkan dalam bentuk canister/tong. Satu tong beratnya 850g. Hampir sekilo beratnya tau!
Boleh dibancuh dengan milo, horlicks, buah-buahan, oats dan macam2 lagi mengikut selera dan kreativiti. ESP lebih mudah larut menggunakan shaker. Jika guna sudu, ia sukar untuk larut dan berketul-ketul.

ALERT:~ Jangan guna air panas untuk bancuh ESP kerana protein musnah pada suhu tinggi.


2. ESP dengan Alfalfa mana paling bagus untuk susu ibu?

Protein membantu pembentukan sel dan merupakan kandungan yang penting dalam susu ibu. Alfalfa juga mengandungi protein tapi dalam kuantiti yang sedikit. Kedua-duanya bagus untuk ibu dan kesannya adalah mengikut individu masing-masing. Juga ikut budget. Alfalfa lebih murah berbanding ESP. Yang penting, kekerapan penyusuan harus setiap 3-4 jam dan sehingga payudara dikosongkan, barulah peningkatan susu berkesan.

3. Berapa harga ESP?

Harga ESP bagi semenanjung ialah RM150 manakala bagi Sabah Sarawak ialah RM155.

Sekarang tengah berlangsung Promosi BELI 6 PERCUMA 1 (sepanjang bulan March 2014). Bolehlah hubungi saya sekarang untuk dapatkan info lanjut dan harga ISTIMEWA :)


4. Berapa lama tahan harga satu canister ESP?

Dengan pengambilan 3 sudu sehari, ESP boleh bertahan sehingga 1 1/2 - 2 bulan.



5. Siapa yang tidak boleh ambil ESP?

Mereka yang mengalami masalah buah pinggang tidak digalakkan untuk mengambil ESP. Ini kerana makanan berprotein tinggi boleh membebankan ginjal.


Sesuai untuk semua:-
  1. Ibu-ibu yang sibuk: ESP memberi rasa kenyang dan tenaga berpanjangan supaya kekal aktif sepanjang hari.
  2. Mereka yang sedang diet: Kepada kawan-kawan yang nak kuruskan badan, inilah produk yang anda cari!! Ialah bukanlah ubat kurus. Tetapi hanya dengan 3 sudu ESP setiap pagi, anda boleh kekal kenyang hingga tengahari. Elakkan makanan 'berat' sewaktu breakfast.
  3. Ibu-ibu yang menyusu: Membantu ibu-ibu mendapatkan nutrisi yang betul supaya susu ibu berkhasiat serta berkualitu untuk bayi anda. *Ia bergantung kepada kekerapan anda mengepam dan menyusukan anak. Jangan bergantung kepada suplemen semata-mata. Fokus kepada konsep supply & demand.
  4. Pesakit kencing manis: mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
  5. Wanita yang nak cantik: ESP membantu menganjalkan kulit serta menguranglan pigmentasi. Jika ambil ESP secara berterusan, parut jerawat akan pudar & keserian wajah terserlah.
  6. Wanita yang dalam pantang: ESP boleh diambil oleh ibu-ibu yang bersalin secara c-zer mahupun normal. Ia membantu memberi tenaga dan memulihkan luka bersalin. Jika diambil berterusan, ia membantu memudarkan 'stretchmark' iaitu regangan kulit sepanjang kehamilan/

6. Apa rasa ESP?

ESP Shaklee berperasa mild soya.Resepi ESP boleh dipelbagaikan mengikut kreativiti dan citarasa masing-masing. Boleh klik link ini untuk aneka resipi ESP:



7. Jika order hari ni, bila boleh terima?

InsyaAllah penghantaran mengambil masa 2-3 hari bekerja bergantung kepada kawasan.


8. Jika dah amik alfalfa masih perlu ESP ke?


Semuanya bergantung kepada bajet masing-masing. Alfalfa mempunyai khasiat tersendiri dan cuma bertindak sebaga pelengkap kepada ESP. Antara kebaikan alfalfa ialah memelihara kesihatan dalaman wanita dan membantu keintiman suami ister.


9. Apa kebaikkan lain ESP?

  • Bantu kurangkan masalah gastrik
  • Bantu pertumbuhan sel-sel baru
  • Beri tenaga sepanjang kehamilan
  • Kurangkan rekahan tumit
  • Awet muda
P/s: Boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut :)

10. Bagaimana nak order ESP?


Anda boleh hubungi saya di Facebook page atau secara menelefon/ Sms/ Whatsapp ke nombor 0199138783. 

Selepas confirm order dan pengesahan pembayaran, saya akan uruskan order produk yang diingini untuk anda. Juga perkhidmatan cash on delivery (COD) di sekitar Perak Tengah.


Credit: http://superbvitamin.blogspot.com
------------------------------------------------------

Anda dialu-alukan untuk menghubungi saya sekiranya terdapat kemusykilan tentang produk dan inginkan info Shaklee. KONSULTASI PERCUMA menanti anda yang bertuah :)



Wan Norulhazrina Wan Hassan (ID 923060)
PM/Whatsapp/Sms: 0199138783
Http://facebook.com/Ummuhafieystopcenter
wan_ryna84@yahoo.com

------------------------------------------------------------------

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

❤Klik-klik