Tuesday, September 16, 2014

Tips mengurangkan risiko kanser

Assalamualaikum wbt

Seperti yang kita semua tahu, vitamin membantu memelihara tahap kesihatan dan mengurangkan kejadian penyakit berbahaya. Satu kajian menunjukkan kalsium dan vitamin boleh mengurangkan risiko terjadinya kanser. Kalsium membantu mekanisme pembaik-pulih DNA berlaku secara semulajadi. Sekaligus mengelakkan berlakunya gangguan pembaik-pulih DNA yang boleh menyebabkan kanser dan penyakit-penyakit yang  lain

Kajian yang sama menunjukkan suplemen vitamin mengurangkan risiko kanser payudara sebanyak 30%, manakala kalsium mengurangkan risiko sebanyak 40%. Walaubagaimanapun, dapatkan nasihat doktor yang merawat anda sebelum mencuba sebarang suplemen. Amalkan pemakanan sihat dan lebihkan pengambilan bahan-bahan dari sumber semulajadi seperti rempah ratus yang terbukti berupaya mencegah kanser.

Menurut satu hasil penyelidikan, tabiat pengambilan makanan yang kaya magnesium berupaya mencegah penyakit kanser. Coenzyme Q10 atau CoQ10 ialah sebatian yang diperlukan oleh sel tubuh. Ia bertindak sebagai antioksidan yang memelihara kesihatan sel dan melindungi dari kerosakan akibat radikal bebas. Ia boleh mengurangkan risiko serangan jantung, merendahkan tahap kolesterol dan menstabilkan tekanan darah tinggi.


COQ-10 Shaklee :)

Lebih Info CoQ-10 ----- > KLIK SINI

Badan kita memerlukan asid lemak dalam kadar tertentu untuk berfungsi dengan baik. Tapi asid lemak tak sepenuhnya terhasil sendiri dalam badan. Ianya terhasil dari diet atau pemakanan kita. Asid lemak Omega 3 diperlukan oleh tubuh dan diperolehi dari sumber seperti ikan tuna & salmon. Suplemen minyak ikan ini juga dikelani sebagai asid lemak perlu yang membantu mengurangkan risiko sakit jantung serta kanser payudara dan kanser kolon. 

Penyelidikan berterusan masih giat dijalankan dalam memahami punca sebenar berlakunya kanser. Pengambilan buah-buahan, sayur-sayuran, dan kekacang dapat memperlahankan perkembangan kanser di saluran penghadaman (dari rongga mulut hingga rektum). 

Selain mencegah kanser, amalan pemakanan sihat dapat mencegah kegemukan, risiko diabetes, darah tinggi dan pelbagai penyakit berbahaya yang disebabkan oleh gaya hidup yang tidak sihat. Pengambilan lemak lebih 30% daripada kalori yang diperlukan boleh menyebabkan terjadinya beberapa jenis kanser, sekaligus meningkatkan risiko penyakit jantung dan strok!

Walaubagaimanpun, janganlah anda risau dengan fakta ini. Berisiko tak semestinya ia tak dapat dicegah!! Diet/pola pemakanan yang lebih baik mampu mengubah hidup anda ke arah yang lebih sihat.

Sumber makanan yang digalakkan:-

  • Sayur-sayuran berdaun hijau - Sawi, bayam, kangkung, dll.
  • Tumbuhan/sayur Cruciferous- Brokoli, mustard, brussel sprouts, kubis bunga.
  • Buah-buahan- Buah beries, buahan sitrus, dan ceri.
  • Kekacang - Kacang kering, lentils, badam, dll.
  • Ikan - kembung, salmon, belut, tuna segar, ikan bilis dll.
---------------------------------------------------------------------------------------

Inginkan kesihatan tubuh yang optimum? Anda disarankan mengamalkan multivitamin yang berupaya mengurangkan risiko penyakit-penyakit berbahaya. Disebabkan itulah Shaklee telah menghasilan multivitamin pertama dunia pada tahun 1915 iaitu VitaLea.


Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 60%. Pada tahun 2000, Vita-Lea Shaklee telah dipilih oleh Centre for Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest.


6 manfaat utama Vita-Lea:


  • Penambah tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.
  • Pelengkap nutrisi - kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegeterian) dan anemia.
  • Metabolisma - sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
  • Elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, dan hormon, serta menjaga kesihatan tiroid.
  • Melindungi organ - melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.


Berminat untuk mendapatkan VitaLea dengan harga berpatutan? Anda dialu-alukan untuk menghubungi saya di maklumat tertera di bawah. Maklumbalas anda amatlah saya hargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.


HUBUNGI SAYA:-

Shaklee Independent Distributor
Wan Norulhazrina Wan Hassan (ID 923060)
PM/Whatsapp/Sms: 0199138783
http://facebook.com/Ummuhafieystopcenter
wan_ryna84@yahoo.com
 ----------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

❤Klik-klik