Wednesday, May 28, 2014

Jom tingkatkan kecerdasan minda

Assalamualaikum wbt

Cuti sekolah dah pun bermula. Apa rancangan kawan-kawan semua? Pastinya cuti kali ini dipenuhi dengan pelbagai agenda dan aktiviti yang boleh mengeratkan silaturahim antara ahli keluarga. Bagi yang pulang ke kampung, hati-hati dalam perjalanan ya. 




Namun, rasanya ramai juga di antara ibu-bapa yang menghantar anak menyertai kem-kem motivasi dan program ilmiah yang dianjurkan oleh organisasi tertentu. Program sebegini membantu anak-anak membina jatidiri dan membina keyakinan diri untuk sentiasa cemerlang dalam hidup serta pelajaran. Daripada buang masa tak tentu arah, ada baiknya join kem atau seminar. Masa lebih terisi dengan aktiviti yang lebih bermanfaat.

Panjang pula celotehnya. Hehe. Sebenarnya nak bercerita tentang vitamin yang boleh membantu membina fokus dan konsentrasi pelajar. Al-maklumlah. Sekolah zaman sekarang aktivitinya cukup padat. Dari sesi persekolahan hinggalah ke aktiviti kelab dan persatuan. Itu tak termasuk dengan aktiviti pelajar-pelajar universiti. Lebih 'packed' rasanya, dari pagi hingga ke malam assigment, kuiz, bengkel, seminar tak habis-habis. Ye dak? Nak pula kalau dekat nak habis semester. (Tiba-tiba rindu zaman belajar dulu-dulu..huhu)

Nak kekalkan fokus dan momentum dalam belajar memang tak mudah. Sungguh! Saya sendiri pernah lalui saat itu. Minggu peperiksaan sungguh mencabar. Stay up hingga ke pagi (Belajar last minute siapa suruh? hihi). Semuanya memerlukan tenaga dan fokus! Jika tidak, mulalah badan lemau, cepat mengantuk, mood swing, dan kurang bersemangat untuk study. 




Untung pada masa itu ayah saya selalu bekalkan vitamin. Masa itu saya amalkan minyak ikan jenama Bio Life. Masa tu saya telan aje. Tak faham pun apa itu vitamin sintetik dan vitamin semulajadi. Yang saya tahu, nak sihat makan vitamin. Hehe

Bila dah kenal Shaklee baru saya tahu banyak bezanya antara vitamin sintetik (tiruan) dan semulajadi. Vitamin semulajadi menggunakan bahan-bahan alami sebagai kandungan utama. Ia juga tidak mengandungi pewarna & perisa tambahan. Yang pastinya, selamat dan berkesan untuk jangkamasa panjang.

Jom saya kenalkan dengan vitamin Shaklee yang boleh membantu menguatkan daya ingatan pelajar, sekaligus membantu mereka lebih fokus dan bertenaga dalam menjalani rutin harian sebagai pelajar.

Vitamin Kecerdasan Shaklee & Fungsi-fungsinya






Lecithin (RM 53)

  • Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf. Soya lecithin merupakan sumber utama kolina.
  • Lecitin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine.Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dan lain-lain. 
  • Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat.30% otak adalah terdiri daripada lecitin, manakala 70% lemak di hati adalah lecitin.
  • Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Omega Guard (RM 136)

  •  Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. 
  • DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
  • Shaklee OmegaGuard TM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard TM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.
  • Dalam bahasa yang mudah pengambilan Omega Guard dapat membantu kita untuk meningkatkan kecerdasan otak, mudah mengingati dan lebih fokus.

Mealshake (RM 113)

  • Sangat bagus sebagai sarapan pagi kerana ia mengandungi nutrien lengkap untuk memberi khasiat kepada pelajar.
  • Ibu-ibu yang kesuntukan masa untuk menyediakan sarapan boleh memberikan Mealshake kepada anak mereka menu sarapan pagi.
  • Sesuai untuk pelajar yang tinggal di asrama kerana ianya mudah untuk diminum dan dibancuh bila-bila masa.

B Complex (RM53)

  • Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang).
  • Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu pelajar berfikiran positif sentiasa (mood baik dan ceria) bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik pemikiran & daya menumpuan akan lebih baik. 
  • Vitamin B juga dapat melahirkan wajah yang cantik berseri dan tidak kusam.

Credit:  http://superbvitamin.blogspot.com

------------------------------------------------------------------------------------
 
Jangan risau. Tak semestinya kena ambil semua dalam satu set tu. Untuk yang mampu dan inginkan khasiat optimum, boleh dapatkan set vitamin minda ini. Kepada yang baru berkira-kira untuk mencuba, boleh ambil salah satu dulu. 

Yang paling saya 'rekemen' ialah B-Complex. Sangat bagus untuk kurangkan stress! Dan diakui benar oleh sahabat-sahabat yang merangkap customer saya. Saya pun pengguna tegar B-Complex. Antara vitamin Shaklee yang terbaik dan mampu milik. :)

Setiap produk tahan sehingga 2-3 bulan lamanya. Berbaloi-baloi dengan nilai pelaburan anda. Boleh share satu family lagi. Lebih jimat dan menyihatkan. Nak berubah ke arah gaya hidup yang lebih sihat? Inilah masanya. Sharing is caring giteww. Hihi

Nak harga lebih murah? Boleh saja. Dengan syarat jadi ahli dulu lah ye. Murah aje, RM65 seumur hidup. Sumpah tak mahal! Ehee. Harga ahli hanya untuk ahli. So, apa lagi. Jika nak jimat 20-30%, harus register hari ini juga. FAST ACTION, FAST RESULT!!




Untuk info lanjut, boleh terus hubungi saya. KONSULTASI PERCUMA menanti anda :)


Wan Norulhazrina Wan Hassan (ID 923060)
PM/Whatsapp/Sms: 0199138783
Http://facebook.com/Ummuhafieystopcenter
wan_ryna84@yahoo.com
------------------------------------------------------------------ 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

❤Klik-klik