Sunday, September 22, 2013

Set Bajet Menyusu Dan Slimming

Assalamualaikum wbt

Anda menyusu bayi?? tapi dalam masa yang sama teringiiiiiiin sangat nak kurus?? Hip hip Horrayyyy!! Sila lompat bintang sekarang.. hehehe

Dengan Shaklee, semua tu bakal menjadi mudah. Yela, ibu-ibu menyusu mana boleh diet sesuka hati kan?? Kompem susu merudum dek kerana tak cukup zat dan nutrisi yang sepatutnya.

Secara teorinya, setiap kali  menyusu ibu-ibu membakar 500kalori  dalam badan. Jadi, secara tak langsung berat badan juga akan menyusut secara semulajadi. Masalah timbul apabila ibu-ibu kerap merasa lapar selepas menyusukan bayi. Hmm, apa puncanya? Jom semak faktor kenaikan berat badan

Faktor-faktor  Berat Badan Meningkat
===============================

1. Input melebihi output
Pengambilan makan atau jumlah kalori melebihi jumlah tenaga yang digunakan. Maksudnya, ibu-ibu memang membakar kalori setiap kali menyusu. Ini akan menyebabkap ibu menyusu cepat lapar. Makan berlebihan akan menyebabkan tak semua pembakaran kalori berlaku. So ia tersimpan dalam badan sebagai lemak. Fikir-fikirkan la ye :)

2. Sistem penghadaman yang lemah
Apabila sistem pengadaman kita tak berjalan dengan baik, lemak-lemak dalam badan juga tak mampu disingkirkan dari badan dengan sempurna. Jadi, lemak-lemak dalam badan akan terus mnebal dan menyebabkan kegemukan.

3. Pengambilan makanan yang tinggi karbohidrat &Gula
Memang ibu-ibu menyusu akan kerap rasa lapar setiap kali mengepam dan menyusu. tapi tak bermakna ibu-ibu sekalian boleh makan sesuka hati. Pengambilan makanan yang tinggi karbohidrat dan gula akan menyukarkan berat badan turun. Banyakkan minum air dan makan buah-buahan untuk mengelakkan rasa lapar yang berpanjangan



Cara-cara Mengatasi
=================

 1. Banyakkan minum air masak, sekurang-kurangnya 3L sehari. 
Pengambilan air yang mencukupi akan menyebabkan ibu-ibu akan sentiasa kenyang dan membantu penyusuan yang optimum. Jadi, pengambilan snek dan makanan-makanan berat yang lain dapat dikurangkan.

2. Mengamalkan pemakanan secara sihat
Walaupun ibu-ibu menyusu tak boleh berdiet, pengambilan gizi seimbang dan sihat adalah sangat penting. Makanlah secara bijak untuk mengelakkan berat badan naik mendadak. Kurangkan pengambilan karbohidrat dan lebihkan sayur-sayuran serta sumber protein.

3. Bersenam
Rajin-rajinlah bersenam ye. Senaman dapat meningkatkan metabolisme badan dan seterusnya membakar kalori dalam badan secara semulajadi. Jadi, berat badan pun akan cepat turun dan membentuk kembali tubuh badan.

4. Amalkan Suplemen
Jika anda tiada masa untuk bersenam, bolehlah amalkan suplemen untuk membantu mengurangkan berat badan dan mengawal selera makan yang berlebihan. Buatlah pilihan bijak kerana lambakan suplemen sintetik di pasaran bakal mempengaruhi tahap kesihatan anda untuk jangka masa panjang.




Harus diingatkan di sini suplemen bukanlah jalan terbaik sekiranya anda ingin kurus. Tetapi dengan Set Menyusu dan Slimming dari Shaklee, Ia terbukti selamat dan dijamin tiada kesan sampingan.  

Kepada yang masih belum tahu, suplemen Shaklee diperbuat dari tumbuhan semulajadi (plant based) dan tidak mengandungi bahan kimi merbahaya. Jadi ia sememangnya selamat untuk ibu dan bayi serta tiada kesan jangka masa panjang.


Bagaimana Shaklee Membantu??
=========================
  • ESP- Memberi rasa kenyang dan tenaga berpanjangan kepada ibu menyusu.
  • Ostematrix- Membekalkan kalsium yang mencukupi buat ibu dan bayi bagi pembentukan gigi dan tulang yang sihat.
  • Lecithin - Bertidak untuk memecahkan lemak
  • Alfalfa- Bertidndak sebagai 'milk booster' dan detox iaitu menyingkirkan lemak-lemak yang telah dipecahkan oleh Lecithin tadi.
Sumber rujukan: Mommyiskandar

Percaya tak set ini juga memelihara kesihatan ibu secara menyeluruh serta meningkatkan keintiman suami isteri. Pendek kata set ni pakej lengkap untuk ibu-ibu di luar sana yang menitikberatkan kesihatan dalaman wanita.

Nak tahu lebih lanjut?? Jom la hubungi saya sekarang. Nak harga diskaun pun boleh aje. Yang penting, konsultasi percuma akan diberikan. Jangan malu segan tau :)



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

❤Klik-klik